Saturday، August 13، 2011

آرزوی یه دختر ۹ ساله

۱۲ ژوپن امسال تولد ریچل یه دختر ۹ ساله بود که برای تولدش تصمیم میگیره که به جای گرفتن کادو پولی برای تامین آب سالم برای کشورهای فقیر رو جمع کنه و سقف کمکش رو هم ۳۰۰ دلار در نظر گرفته بود. به طور خاص هم برای یه روستا در آفریقای جنوبی این کار رو میخواست انجام بده. حالا خود این دختر خودش تو یه تصادف رانندگی کشته شد ولی صفحه ای که ایجاد کرده بود برای کمک، سقف کمک رو شکسته و مردمی که اینو شنیدند کمکی بسیار بالاتر رو تونسته اند جمع کنند. حالا پولی که جمع شده بیشتر از یک میلیون دلار شده. 
این کار توسط خیریه ای به همین نام انجام میشه یعنی همون Mycharity:water. ایده بسیار خوبی است که گاها بین افراد چنین کارهایی انجام میدند برای تولد یا هر مناسبتی که میدونند دوستاشون قراره براشون کادویی بگیرند.
این لینک صفحه همون دختره هست که آرزوی تولد ۳۰۰ دلاری اش، الان بیشتر از یک میلیون دلار تونسته جمع کنه و پایین تر مصاحبه مادرش با سی ان ان که میگه الان میدونه که دخترش داره تو بهشت بالا پایین میپره و خوشحاله که تونسته کمک اش رو جمع کنه :)



این کاری که چریتی آب داره انجام میده و نحوه کمک رو اینقدر متنوع و آسان کرده شاید بهتره مورد توجه خیریه های ایرانی هم باشه. هر چند میدونم برای همچین سازمان های داخل کشور هم مشکلات نقل و انتقال پول دارند، اما لااقل میشه با همین سیستم های شتاب داخل سیستم مشابهی رو راه انداخت. قطعا سهل بودن پرداخت کمک بسیار کمک میکنه برای جمع آوری مبالغ کوچک. 
الان هم که به روزترین قضیه شاید کمک به مردم  پناهجوی گرفتار خشکسالی سومالی باشد. انگار وضعشان آنقدر بد شده که حتی کمک های خیلی کوچک هم واقعا جان افرادی رو نجات میده. از اینجا میتونید کمک کنید